Рада вітати допитливих учнів , їх батьків, колег - учителів на блозі

Методична робота


Матеріали для підготовки до ЗНО


Джерело:http://educrimea.org/course-ukrainian-language-for-pizhotovky-testing/





Нова гра "Sunflower" зі світової (української і зарубіжної) літератури


Увага! Міністерство освіти
 і науки України спільно
 з Українською асоціацією
 викладачів зарубіжної 
літератури за підтримки
 ТО "Соняшник" оголошує
 про створення нової 
гри "Sunflower" зі світової
 (української і зарубіжної)
 літератури, яка 
проводитиметься
 30 листопада. 
Запрошуємо вчителів та
 учнів навчальних закладів до участі у ній! 
Уся інформація про гру наявна на сайті
 гри: http://gra-sunflower.com.ua/
або ж за телефонами оргкомітету: 
(099)-505-20-44, (073)-464-11-65, (067)-721-46-77.





План заходів у Гвардійській загальноосвітній школі Ι-ΙΙΙ ступенів
             до 145-ї річниці з дня народження Лесі Українки

№ п/п
Заходи
Класи
Дата
Відповідальний
1.
Конкурс декламаторів поєзій Лесі Українки «Довго щирими сими словами до людей промовлятиму я…»
1-11
22.02
Бібліотекар школи Шапоренко Т.Д.
2.
Інформаційна хвилинка «До Лесі наша думка лине…»
1-11
Протягом тижня           22.02-26.02
Снігур Н.В.,               Бондар Т.М.
учителі початкової школи
3.
Конкурс літературних газет «Вона в віки майбутні йти повинна»
5-11
              22.02-26.02
Учителі української мови та літератури
4.
Виставка художніх творів Лесі Українки та про письменницю
Бібліотека школи
Протягом тижня           22.02-26.02
Бібліотекар школи   Шапоренко Т.Д.
5.
Квест «Леся Українка- знайома і незнайома»
6-Б
23.02
Хромова Н.В.
6.
Проведення виховних годин, літ. Ранків до дня народження Лесі Українки-«   Стежками геніальної поетеси»
1-11
22.02-26.02
Класні керівники, класоводи
7.
Конкурс учнів ських малюнків до творів поєтеси «Хотіла б я піснею стати»
1-11
22.02-26.02
Учителі української мови та літератури та обр.мистетства
8.
Інтелектуальна гра «Що? Де? Коли?»
5-6
25.02
Тесленко О.О.
9.
Сторінками «Лісової пісні» Лесі Українки(інтегрований урок-семінар)
11
24.02
Стіжко Н.В.,
Чупла С.М.
10.
Літературно-музична композиція «лісова пісня»
11
25.02
Костенко І.А.
11.
Відкритий урок «Роль поета і поєзійв суспільстві»                     (за творами Лесі Українки)


Снігур Н.В.
12.
Підведення підсумків, нагородження переможців та активних учасників тижня
1-11
26.02
Адміністрація
 школи



Керівник ШМО Стіжко Н.В.






Новомосковська  районна державна адміністрація
Відділ освіти

ПОГОДЖЕНО                                                                   ЗАТВЕРДЖЕНО        
Завідувач РМК                                                             В.о начальника відділу освіти _________ О.В.Щербакова .                                       ___________ О.В.Щербакова «___»________ 2015 року                                                ___” ________ 2015року  

   


ПЛАН РОБОТИ
районного методичного об'єднання
вчителів української мови і літератури
на 2015-2016 навчальний рік

ПРОБЛЕМА: «Формування соціально компетентної особистості засобами інноваційних технологій навчання і виховання»


                                             Керівник РМО : Стіжко Н.В..
                                             Методист РМК : Москаленко Т.Д.


Єдиний науково-методичний проект  педагогічних працівників району:

  «Формування соціально компетентної особистості засобами інноваційних технологій навчання і виховання»

Мета:  проаналізувати наукову літературу з проблеми, визначити основні освітні стратегії соціалізації учня у навчально-виховному процесі;  укомплектувати пакет методів , методик та інструментарію діагностики соціального портрету школяра

Завдання :
 *       дидактичні :

- формування  активної життєвої позиції особистості як важливої умови громадської зрілості учнів;
- розвиток мотивації кожного суб'єкта навчання;
- розвиток життєтворчих навичок як основи життєвої компетентності людини;
-виховання соціальної зрілості учня як визначального фактора життєвого успіху школяра.

 *  педагогічні :

- системне впровадження в педагогічну практику інноваційних технологій, які забезпечують особистісно орієнтований підхід до учнів з метою формування соціальної зрілості людини:
- технології інтерактивного навчання;
- технології проектів;
- технології критичного мислення;
- ігрові технології;
- інформаційні технології;
- технології диференційованого навчання;
- максимальне наближення навчально-виховного процесу до сфери    
  соціального середовища;
- реалізація положень Концепції національно-патріотичного виховання.

   * управлінськ і :

     - модернізація навчально-матеріальної бази як обов’язкової умови підвищення продуктивності освіти;
     - створення умов для професійного розвитку педагогів та їх мотивації до самоосвітньої діяльності;
     - створення системи стимулювання творчої діяльності педагогів (учнів);
     - створення умов для формування системи життєвих  компетенцій і цінностей дітей.
Проблема  РМО: «Формування соціально компетентної особистості засобами інноваційних технологій навчання і виховання»

         Завдання РМО:

·        Навчально-методичне забезпечення викладання  української мови і літератури  за новими підручниками;
·        Диференційований підхід до методичної роботи з учителями для забезпечення потреб фахового вдосконалення, підвищення педагогічної майстерності, розвитку творчої ініціативи та активності вчителів, підвищення їх відповідальності за результатами своєї праці;
·        Робота з обдарованими дітьми, для підняття престижу  української мови і літератури 
·        Оволодіння фундаментальними, соціально-гуманітарними, психолого-педагогічними і фаховими знаннями, вміння використовувати  різні методи;
·        Формування та розвиток професійно-педагогічних умінь і навичок;
·        Оволодіння сучасними методами і формами педагогічної діяльності, новими прогресивними технологіями навчання;
·        Формування творчого дослідницького підходу до педагогічної діяльності;
·        Ефективне використання особистісно-зорієнтованих технологій і методик навчання;
·        Удосконалення контрольно-оцінювальної діяльності вчителя.
·        Знайомство з нормативною та методичною документацією з питань освіти, інформатизації, комп’ютеризації, викладання шкільного курсу української мови і літератури  ;
·        Забезпечення професійного, культурного та творчого росту вчителя;
·        Вивчення нового змісту, технологій та методів педагогічної діяльності з предмету;
·        Організація роботи з обдарованими дітьми, проведення олімпіад, конкурсів;
·        Узагальнення передового педагогічного досвіду учителів та впровадження його в практику;
·        Організація відкритих уроків, позакласних заходів;
·        Організація роботи з молодими вчителями  української мови і літератури   Заслуховування звітів про курси підвищення кваліфікації, творчих відряджень.






                                                       Тематика
проведення засідань РМО вчителів української мови і літератури
                                                       І засідання
Місце проведення: Піщанська ЗОШ І-ІІІ ст.
Дата: 20.08.2015 року

Мета: Проаналізувати роботу РМО вчителів за 2014/2015 н.р. та визначити шляхи підвищення якості загальної середньої освіти в 2015-2016 навчальному році.
Завдання:
1.     Обговорити рекомендації щодо викладання української мови і літератури у 2015/2016 н.р.
2.     Окреслити основні напрямки зростання якості освіти.
3.     Затвердити план роботи на 2015/201навчальний рік.
4.     Виробити рекомендації засідання секції.


№ з\п
Тематика засідань
Методи проведення/час
Відповідальний за проведення
1.
Аналіз роботи РМО в минулому навчальному році та обговорення проекту плану роботи на 2015/2016 навчальний рік.
Виступ/ 10 хв
СтіжкоН.В.
керівник РМО
2.
Навчально-методичне забезпечення викладання інформатики  та особливості ведення шкільної документації з української мови і літератури у  2015-2016 навчальному році відповідно до вимог нового Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти.

Виступ/10 хв
Москаленко Т.Д.
методист РМК
3.
Про особливості вивчення української мови та літератури у 7 класі за новою редакцією програми і навчальною літературою  згідно з методичними рекомендаціями МОН України №1/9-380 від 10.08.2015.
Практикум/
10 хв
Михалєва Т.П., учитель Орлівщинської ЗОЩ І-ІІ ступенів
4.
Реалізація Концепції національно-патріотичного виховання на уроках української мови та літератури в загальноосвітніх навчальних закладах    
Виступ/10 хв
Хільман Н.О., учитель Черкаської ЗОШ І-ІІІ ст.
5.
Концептуальні засади підручників нового покоління з української мови та літератури
Виступ/10 хв
Захарчич Л.Р.учитель Губиниської ЗОШ І-ІІІ ст.
6.
Вільний мікрофон:  «Як вдосконалити навчально-виховний процес з української мови і літератури?»

Вільний мікрофон/20 хв
Учителі РМО
7.
Дотримання вимог безпеки життєдіяльності при проведенні уроків
української мови і літератури
Інформація/
10 хв
Москаленко Т.Д.
методист РМК
8.
Вибори членів методичного активу та розподіл доручень між ними.

вибори/
5 хв
Стіжко Н.В.,
Керівник РМО
9.
Експрес-інформація про новини педагогічної та методичної літератури.

Інформація/
10 хв




Степаненко Н.В.учитель  Орлівщинської ЗОШЗШ І-ІІІ ст.
10
Ознайомлення з пропозиціями ДОІППО щодо курсів підвищення кваліфікації вчителів н української мови і літератури на 2015-2016  навчальний рік.

Інформація/
10 хв
Москаленко Т.Д..-
методист РМК



Нормативні документи: наказ МОН України від 29.05.2015 № 585 «Про затвердження змін до навчальних програм для ЗНЗ ІІ ступеня»лист МОН  України від 26.06.2015 №1/9-305 «Про вивчення базових дисциплін у загальноосвітніх навчальних у 2015/2016 навчальному році»,  лист МОН України від 10.08.2015 №1/9-380 «Щодо інструктивно-методичних рекомендацій для учнів 4-х  та 7-х класів загальноосвітніх навчальних закладів»,  наказ МОН України від 16.06.2015 № 641 «Про затвердження Концепції національно-патріотичного виховання дітей та молоді», наказ МОН України від 21.08.2013 №1222 «Про затвердження орієнтовних вимог оцінювання навчальних досягнень учнів із базових дисциплін у системі загальної середньої освіти».



                                       






                                                    ІІ ЗАСІДАННЯ

Місце проведення: Миколаївська  ЗОШ І-ІІІ ст.
Дата: І семестр , листопад 2015 року

                                                                           У наш час багато педагогічних проблем, а                                                  
                                                                   врятує нас лише пошук нових методів, прийомів,
                                                                 технологій. Кожен день, кожен рік мають бути                                
                                                                 несхожими на попередні.
                                                                                                                    О.А.Захаренко
Тема: Використання  інноваційних освітніх технологій  на уроках української мови і літератури для формування цілісного світогляду , соціальної компетентності та громадянської активності учнів.
Мета: перенесення акцентів на переваги інноваційних методів навчання , які повязані з  концепцією програмового навчання.
Завдання: виробити рекомендації щодо ефективного  використання інноваційних методів навчання на уроках української мови і літератури

№ з\п
Тематика засідань
Методи проведення/час
Відповідальний за проведення
1.
Способи підвищення ефективності викладання української мови і літературии
Калейдоскоп методів /20 хв
Учителі Миколаївської ЗОШ І-ІІІ ст.
2.
Елементи національно-патріотичного виховання на уроках словесності
Порадник /
 10 хв
Степаненко Н.В., учитель Орлівщинської ЗОШ І-ІІІ ст.
3.
Практичне застосування інноваційних методів навчання  української мови і літератури та в позакласній роботі з предмету
Фрагменти навчальних занять/по 20 хв
Учителі Миколаївської ЗОШ І-ІІІ ст.
4.
Творчий портрет вчителів
Презентація досвіду/
20 хв
Москаленко Т.Д.
Методист РМК,
5.
Розбір завдань ІІ етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад, підготовка учнів до участі у ІІІ етапі олімпіад.
Практичне заняття/45 хв
Керівник РМО
6.
Організація участі дітей у Всеукраїнських  інтерактивних конкурсах.
Обмін досвідом
Члени РМО
7.
Огляд новинок методичної, психолого-педагогічної та науково-популярної літератури.
Інформація/
10 хв
Керівник РМО


ІІІ ЗАСІДАННЯ

Місце проведення: Голубівська  ЗОШ І-ІІІ ст.
ДатаІІ семестр, березень,2015 року
                                                                                    Розум – це не лише знання,
але й уміння застосовувати їх у справах
Аристотель

Тема: Інформаційно-комунікативні технології як засіб активізації  пізнавальної діяльності учнів та підвищення педагогічної майстерності вчителя
          
Мета:  поглибити знання вчителів про  змістовно-організаційну  модель інформаційно-комунікативної технології на уроках української мови і літератури; озброєння вчителів української мови і літератури інструментарієм, який допоможе в підготовці до проведення уроків  з підтримкою ІКТ;
Завдання:вироблення рекомендацій щодо проведення  уроків із застосуванням  інформаційно-комунікативних технологій;
- активізувати творчий потенціал кожного вчителя;
- надати допомогу вчителям у застосування ІКТ на уроках мови і літератури;
- впроваджувати в практику учителів – філологів систему  сучасних ІКТ та їхніх форм   на уроках  та в позаурочний час.

№ з\п
Тематика засідань
Методи проведення/час
Відповідаль-ний за проведення
1.
Властивості інформаційно-комунікативних технологій та форми їх реалізації
Круглий стіл/
45хв
Члени творчої групи
2.
Огляд методів та форм реалізації електронних проектів, використання інтернет-ресурсів (ел. журнал, курс школа, школа для обдарованих (МАН), школа для дітей з особливими фізичними потребами (дистанційне навчання), ел. освітні округи, ел. атестація пед. працівників) та участі в них вчителів РМО.
Презентації/25 хв
Москаленко Т.Д.
методист РМК, Стіжко Н.В.
керівник РМО
3.
Переваги та можливості дистанційного навчання  української мови і літератури.
Освітній блог як засіб інтерактивної взаємодії учителя та учня у процесі навчання
Інформація/10 хв
Хільман Н.О. Черкаська ЗОШ І-ІІІ ст.
4.
Вироблення рекомендацій семінарського заняття
Складання пам’ятки/30 хв
Учасники семінару

                                
                                      IV.  ЗАСІДАННЯ
Місце проведення:
ДатаІІ семестр, квітень,2015 року

Тема: Використання проблемно-пошукового навчання як засобу формування мовної та мовленнєвої компетентності школярів, і також підготовки їх до ДПА і ЗНО
Мета: визначити рівень готовності учителів-словесників до реалізації методів проблемно-пошукового навчання; розглянути ситуації, в основі яких лежить створення учителем самостійної пошукової діяльності учнів.
 Завдання:
- створити структурну модель проблемно-пошукового навчання;
- скласти банк даних учительських ініціатив щодо запровадження даної технології.
№ з\п
Тематика засідань
Методи проведення/час
Відповідаль-ний   за проведення
1.
Запровадження теоретико-методологічних основ проблемно-пошукового навчання на уроках української мови і літератури

Інформаційний вісник
/25 хв
Москаленко Т.Д.
методист РМК

2.
Діагностування учасників семінару щодо готовності запроваджувати проблемно-пошуковий  методи в НВП
Анкетування /30 хв.
Стіжко Н.В., керівник РМО
3.
Ситуативні вправи з використанням проблемно-пошукового навчання на різних етапах уроку
Міні-тренінг /30 хв.
Захарчич Л.Р., учитель Губиниської ЗОШ № 1
4.
Створення моделі уроку з використання методів проблемно-пошукового навчання; створення банку даних учительських ініціатив
Робота в групах /20 хв.
Учасники семінару
5.
Про проведення ДПА та ЗНО з української мови і літератури в 9, 11 класах у 2015-2016 навчальному році.

Інформація/10 хв
Москаленко Т.Д.
Методист РМК,
6.
Виконання навчальних програм з української мови і літератури за навчальний рік.

Обмін досвідом роботи/
30 хв
 Учителі РМО




IV. ВИВЧЕННЯ  СТАНУ  НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОЇ ТА ПОЗАКЛАСНОЇ  РОБОТИ  З  ПРЕДМЕТА, РІВНЯ  ЗНАНЬ,  УМІНЬ  ТА  НАВИЧОК  УЧНІВ



ЗНЗ
Термін
1
Діагностична контрольна робота з української мови   в 5 класі
Вересень 2015
2
Перевірка календарного планування з української мови і літератури для 7 класу
Вересень
3
Аналіз навчальних досягнень учнів 11 класу з метою превірки готовності учнів до ЗНО
Березень-квітень
3
Зріз знань з української мови в 9 класі з метою перевірки готовності учнів до складання ДПА
Квітень



VІІ. ПОЗАШКІЛЬНА  ТА  ПОЗАКЛАСНА  РОБОТА



Форма роботи
Термін
Відповід.
1
Творчі конкурси з мови та літератури
Протягом року
Голови ШМО
2
ІІ етап Всеукраїнської олімпіади з української мови та літератури
листопад
Голови ШМО
3
ІІ етап Міжнародного мовно-літературного конкурсу ім. Т.Г.Шевченка
листопад
Голови ШМО
4
ІІ етап Всеукраїнського конкурсу знавців української мови ім. П.Яцика
листопад
Голови ШМО
5
Всеукраїнський конкурс учнівської творчості
грудень
Голови ШМО


Робота методоб’єднання вчителів  української мови і літератури між засіданнями


Зміст
Термін
1.
Індивідуальні та групові консультації з актуальних питань викладання української мови і літератури та роботи над проблемним питанням.
протягом року
2.
Відвідування уроків вчителів, які атестуються.
протягом року
    3.
Тренінги з ІКТ для вчителів шкіл району
протягом року
    4.
Тренінги за програмою «Intel® Навчання для майбутнього» (10 версія)
протягом року
5.
Підготовка до ІІ етапу олімпіад з української мови і літератури
жовтень-листопад
6.
Проведення І та ІІ етапу олімпіад з української мови і літератури
жовтень-грудень
7.
Підготовка до державної підсумкової атестації.
травень
8.
Взяти участь у Міжнародному конкурсі  знавців української мови ім П. Яцика
9-10 листопада 2015 р.
9.
Провести тиждень української мови і літератури в школах району
згідно планів роботи шкіл
10.
Провести семінар на базі Миколаївської ЗОШ І-ІІІ ст  та  Голубівської ЗОШ І-ІІІ ст.  
Ісеместр, листопад
2015 року та ІІ семестр, березень 2016 року
11.
Наповнення  шкільних веб-сайтів
протягом року
12.
Участь у районних, обласних конкурсах.

Протягом навч. року
13.
Поповнення картотек дидактичного матеріалу по класах, де працюють вчителі української мови і літератури
Протягом року
14.
Створення тематичної та дидактичної картотеки конспектів окремих уроків.
Протягом року
15.
Створення та поповнення скарбнички «Тиждень » (матеріали для проведення тижня української мови і літератури в школі  ).
Протягом року
16.
Поповнення бібліотеки електронних матеріалів для роботи вчителя  української мови і літератури (документація, конспекти уроків, презентації до уроків тощо).
Протягом року
17.
Поповнення папки «Нормативно-правові документи, які регламентують роботу вчителя та навчально-методичне забезпечення викладання української мови і літератури »
Протягом року
18.
Складання плану проведення позаурочних заходів.
Вересень
19.
Оформлення паспортів кабінетів відповідно до сучасних вимог викладання української мови і літератури.
Серпень-вересень
20.
Поповнення портфоліо вчителя української мови і літератури.







План заходів у Гвардійській загальноосвітній школі Ι-ΙΙΙ ступенів
             до 145-ї річниці з дня народження Лесі Українки

№ п/п
Заходи
Класи
Дата
Відповідальний
1.
Конкурс декламаторів поєзій Лесі Українки «Довго щирими сими словами до людей промовлятиму я…»
1-11
22.02
Бібліотекар школи Шапоренко Т.Д.
2.
Інформаційна хвилинка «До Лесі наша думка лине…»
1-11
Протягом тижня           22.02-26.02
Снігур Н.В.,               Бондар Т.М.
учителі початкової школи
3.
Конкурс літературних газет «Вона в віки майбутні йти повинна»
5-11
              22.02-26.02
Учителі української мови та літератури
4.
Виставка художніх творів Лесі Українки та про письменницю
Бібліотека школи
Протягом тижня           22.02-26.02
Бібліотекар школи   Шапоренко Т.Д.
5.
Квест «Леся Українка- знайома і незнайома»
6-Б
23.02
Хромова Н.В.
6.
Проведення виховних годин, літ. Ранків до дня народження Лесі Українки-«   Стежками геніальної поетеси»
1-11
22.02-26.02
Класні керівники, класоводи
7.
Конкурс учнів ських малюнків до творів поєтеси «Хотіла б я піснею стати»
1-11
22.02-26.02
Учителі української мови та літератури та обр.мистетства
8.
Інтелектуальна гра «Що? Де? Коли?»
5-6
25.02
Тесленко О.О.
9.
Сторінками «Лісової пісні» Лесі Українки(інтегрований урок-семінар)
11
24.02
Стіжко Н.В.,
Чупла С.М.
10.
Літературно-музична композиція «лісова пісня»
11
25.02
Костенко І.А.
11.
Відкритий урок «Роль поета і поєзійв суспільстві»                     (за творами Лесі Українки)


Снігур Н.В.
12.
Підведення підсумків, нагородження переможців та активних учасників тижня
1-11
26.02
Адміністрація
 школи




Керівник ШМО Стіжко Н.В.


Вересень-травень
https://docs.google.com/presentation/d/1ixZXw2Rd08ibavqI7PnMjuFMd6Zqk4LEAIJ1QiiuoEE/pub?start=true&loop=false&delayms=3000

Комментариев нет:

Отправить комментарий