Матеріали для підготовки до ЗНО
Джерело:http://educrimea.org/course-ukrainian-language-for-pizhotovky-testing/
Нова гра "Sunflower" зі світової (української і зарубіжної) літератури
Увага! Міністерство освіти
і науки України спільно
з Українською асоціацією
викладачів зарубіжної
літератури за підтримки
ТО "Соняшник" оголошує
про створення нової
гри "Sunflower" зі світової
(української і зарубіжної)
літератури, яка
проводитиметься
30 листопада.
Запрошуємо вчителів та
учнів навчальних закладів до участі у ній!
Уся інформація про гру наявна на сайті
гри: http://gra-sunflower.com.ua/,
або ж за телефонами оргкомітету:
(099)-505-20-44, (073)-464-11-65, (067)-721-46-77.
і науки України спільно
з Українською асоціацією
викладачів зарубіжної
літератури за підтримки
ТО "Соняшник" оголошує
про створення нової
гри "Sunflower" зі світової
(української і зарубіжної)
літератури, яка
проводитиметься
30 листопада.
Запрошуємо вчителів та
учнів навчальних закладів до участі у ній!
Уся інформація про гру наявна на сайті
гри: http://gra-sunflower.com.ua/,
або ж за телефонами оргкомітету:
(099)-505-20-44, (073)-464-11-65, (067)-721-46-77.
План заходів у Гвардійській загальноосвітній школі Ι-ΙΙΙ ступенів
до 145-ї річниці з дня народження Лесі Українки
№ п/п
|
Заходи
|
Класи
|
Дата
|
Відповідальний
|
1.
|
Конкурс декламаторів поєзій Лесі Українки «Довго щирими сими словами до людей промовлятиму я…»
|
1-11
|
22.02
|
Бібліотекар школи Шапоренко Т.Д.
|
2.
|
Інформаційна хвилинка «До Лесі наша думка лине…»
|
1-11
|
Протягом тижня 22.02-26.02
|
Снігур Н.В., Бондар Т.М.
учителі початкової школи
|
3.
|
Конкурс літературних газет «Вона в віки майбутні йти повинна»
|
5-11
|
22.02-26.02
|
Учителі української мови та літератури
|
4.
|
Виставка художніх творів Лесі Українки та про письменницю
|
Бібліотека школи
|
Протягом тижня 22.02-26.02
|
Бібліотекар школи Шапоренко Т.Д.
|
5.
|
Квест «Леся Українка- знайома і незнайома»
|
6-Б
|
23.02
|
Хромова Н.В.
|
6.
|
Проведення виховних годин, літ. Ранків до дня народження Лесі Українки-« Стежками геніальної поетеси»
|
1-11
|
22.02-26.02
|
Класні керівники, класоводи
|
7.
|
Конкурс учнів ських малюнків до творів поєтеси «Хотіла б я піснею стати»
|
1-11
|
22.02-26.02
|
Учителі української мови та літератури та обр.мистетства
|
8.
|
Інтелектуальна гра «Що? Де? Коли?»
|
5-6
|
25.02
|
Тесленко О.О.
|
9.
|
Сторінками «Лісової пісні» Лесі Українки(інтегрований урок-семінар)
|
11
|
24.02
|
Стіжко Н.В.,
Чупла С.М.
|
10.
|
Літературно-музична композиція «лісова пісня»
|
11
|
25.02
|
Костенко І.А.
|
11.
|
Відкритий урок «Роль поета і поєзійв суспільстві» (за творами Лесі Українки)
|
Снігур Н.В.
| ||
12.
|
Підведення підсумків, нагородження переможців та активних учасників тижня
|
1-11
|
26.02
|
Адміністрація
школи
|
Керівник ШМО Стіжко Н.В.
Новомосковська районна державна адміністрація
Відділ освіти
ПОГОДЖЕНО ЗАТВЕРДЖЕНО
Завідувач РМК В.о начальника відділу освіти _________ О.В.Щербакова . ___________ О.В.Щербакова «___»________ 2015 року “___” ________ 2015року
ПЛАН РОБОТИ
районного методичного об'єднання
вчителів української мови і літератури
на 2015-2016 навчальний рік
ПРОБЛЕМА: «Формування соціально компетентної особистості засобами інноваційних технологій навчання і виховання»
Керівник РМО : Стіжко Н.В..
Методист РМК : Москаленко Т.Д.

Єдиний науково-методичний проект педагогічних працівників району:
«Формування соціально компетентної особистості засобами інноваційних технологій навчання і виховання»
Мета: проаналізувати наукову літературу з проблеми, визначити основні освітні стратегії соціалізації учня у навчально-виховному процесі; укомплектувати пакет методів , методик та інструментарію діагностики соціального портрету школяра
Завдання :
* дидактичні :
- формування активної життєвої позиції особистості як важливої умови громадської зрілості учнів;
- розвиток мотивації кожного суб'єкта навчання;
- розвиток життєтворчих навичок як основи життєвої компетентності людини;
-виховання соціальної зрілості учня як визначального фактора життєвого успіху школяра.
* педагогічні :
- системне впровадження в педагогічну практику інноваційних технологій, які забезпечують особистісно орієнтований підхід до учнів з метою формування соціальної зрілості людини:
- технології інтерактивного навчання;
- технології проектів;
- технології критичного мислення;
- ігрові технології;
- інформаційні технології;
- технології диференційованого навчання;
- максимальне наближення навчально-виховного процесу до сфери
соціального середовища;
- реалізація положень Концепції національно-патріотичного виховання.
* управлінськ і :
- модернізація навчально-матеріальної бази як обов’язкової умови підвищення продуктивності освіти;
- створення умов для професійного розвитку педагогів та їх мотивації до самоосвітньої діяльності;
- створення системи стимулювання творчої діяльності педагогів (учнів);
- створення умов для формування системи життєвих компетенцій і цінностей дітей.
Проблема РМО: «Формування соціально компетентної особистості засобами інноваційних технологій навчання і виховання»
Завдання РМО:
· Навчально-методичне забезпечення викладання української мови і літератури за новими підручниками;
· Диференційований підхід до методичної роботи з учителями для забезпечення потреб фахового вдосконалення, підвищення педагогічної майстерності, розвитку творчої ініціативи та активності вчителів, підвищення їх відповідальності за результатами своєї праці;
· Робота з обдарованими дітьми, для підняття престижу української мови і літератури
· Оволодіння фундаментальними, соціально-гуманітарними, психолого-педагогічними і фаховими знаннями, вміння використовувати різні методи;
· Формування та розвиток професійно-педагогічних умінь і навичок;
· Оволодіння сучасними методами і формами педагогічної діяльності, новими прогресивними технологіями навчання;
· Формування творчого дослідницького підходу до педагогічної діяльності;
· Ефективне використання особистісно-зорієнтованих технологій і методик навчання;
· Удосконалення контрольно-оцінювальної діяльності вчителя.
· Знайомство з нормативною та методичною документацією з питань освіти, інформатизації, комп’ютеризації, викладання шкільного курсу української мови і літератури ;
· Забезпечення професійного, культурного та творчого росту вчителя;
· Вивчення нового змісту, технологій та методів педагогічної діяльності з предмету;
· Організація роботи з обдарованими дітьми, проведення олімпіад, конкурсів;
· Узагальнення передового педагогічного досвіду учителів та впровадження його в практику;
· Організація відкритих уроків, позакласних заходів;
· Організація роботи з молодими вчителями української мови і літератури Заслуховування звітів про курси підвищення кваліфікації, творчих відряджень.
Тематика
проведення засідань РМО вчителів української мови і літератури
І засідання
Місце проведення: Піщанська ЗОШ І-ІІІ ст.
Дата: 20.08.2015 року
Мета: Проаналізувати роботу РМО вчителів за 2014/2015 н.р. та визначити шляхи підвищення якості загальної середньої освіти в 2015-2016 навчальному році.
Завдання:
1. Обговорити рекомендації щодо викладання української мови і літератури у 2015/2016 н.р.
2. Окреслити основні напрямки зростання якості освіти.
3. Затвердити план роботи на 2015/2016 навчальний рік.
4. Виробити рекомендації засідання секції.
№ з\п
|
Тематика засідань
|
Методи проведення/час
|
Відповідальний за проведення
|
1.
|
Аналіз роботи РМО в минулому навчальному році та обговорення проекту плану роботи на 2015/2016 навчальний рік.
|
Виступ/ 10 хв
|
СтіжкоН.В.
керівник РМО
|
2.
|
Навчально-методичне забезпечення викладання інформатики та особливості ведення шкільної документації з української мови і літератури у 2015-2016 навчальному році відповідно до вимог нового Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти.
|
Виступ/10 хв
|
Москаленко Т.Д.
методист РМК
|
3.
|
Про особливості вивчення української мови та літератури у 7 класі за новою редакцією програми і навчальною літературою згідно з методичними рекомендаціями МОН України №1/9-380 від 10.08.2015.
|
Практикум/
10 хв
|
Михалєва Т.П., учитель Орлівщинської ЗОЩ І-ІІ ступенів
|
4.
|
Реалізація Концепції національно-патріотичного виховання на уроках української мови та літератури в загальноосвітніх навчальних закладах
|
Виступ/10 хв
|
Хільман Н.О., учитель Черкаської ЗОШ І-ІІІ ст.
|
5.
|
Концептуальні засади підручників нового покоління з української мови та літератури
|
Виступ/10 хв
|
Захарчич Л.Р.учитель Губиниської ЗОШ І-ІІІ ст.
|
6.
|
Вільний мікрофон: «Як вдосконалити навчально-виховний процес з української мови і літератури?»
|
Вільний мікрофон/20 хв
|
Учителі РМО
|
7.
|
Дотримання вимог безпеки життєдіяльності при проведенні уроків
української мови і літератури
|
Інформація/
10 хв
|
Москаленко Т.Д.
методист РМК
|
8.
|
Вибори членів методичного активу та розподіл доручень між ними.
|
вибори/
5 хв
|
Стіжко Н.В.,
Керівник РМО
|
9.
|
Експрес-інформація про новини педагогічної та методичної літератури.
|
Інформація/
10 хв
|
Степаненко Н.В.учитель Орлівщинської ЗОШЗШ І-ІІІ ст.
|
10
|
Ознайомлення з пропозиціями ДОІППО щодо курсів підвищення кваліфікації вчителів н української мови і літератури на 2015-2016 навчальний рік.
|
Інформація/
10 хв
|
Москаленко Т.Д..-
методист РМК
|
Нормативні документи: наказ МОН України від 29.05.2015 № 585 «Про затвердження змін до навчальних програм для ЗНЗ ІІ ступеня», лист МОН України від 26.06.2015 №1/9-305 «Про вивчення базових дисциплін у загальноосвітніх навчальних у 2015/2016 навчальному році», лист МОН України від 10.08.2015 №1/9-380 «Щодо інструктивно-методичних рекомендацій для учнів 4-х та 7-х класів загальноосвітніх навчальних закладів», наказ МОН України від 16.06.2015 № 641 «Про затвердження Концепції національно-патріотичного виховання дітей та молоді», наказ МОН України від 21.08.2013 №1222 «Про затвердження орієнтовних вимог оцінювання навчальних досягнень учнів із базових дисциплін у системі загальної середньої освіти».
ІІ ЗАСІДАННЯ
Місце проведення: Миколаївська ЗОШ І-ІІІ ст.
Дата: І семестр , листопад 2015 року
У наш час багато педагогічних проблем, а
врятує нас лише пошук нових методів, прийомів,
технологій. Кожен день, кожен рік мають бути
несхожими на попередні.
О.А.Захаренко
Тема: Використання інноваційних освітніх технологій на уроках української мови і літератури для формування цілісного світогляду , соціальної компетентності та громадянської активності учнів.
Мета: перенесення акцентів на переваги інноваційних методів навчання , які повязані з концепцією програмового навчання.
Завдання: виробити рекомендації щодо ефективного використання інноваційних методів навчання на уроках української мови і літератури
№ з\п
|
Тематика засідань
|
Методи проведення/час
|
Відповідальний за проведення
|
1.
|
Способи підвищення ефективності викладання української мови і літературии
|
Калейдоскоп методів /20 хв
|
Учителі Миколаївської ЗОШ І-ІІІ ст.
|
2.
|
Елементи національно-патріотичного виховання на уроках словесності
|
Порадник /
10 хв
|
Степаненко Н.В., учитель Орлівщинської ЗОШ І-ІІІ ст.
|
3.
|
Практичне застосування інноваційних методів навчання української мови і літератури та в позакласній роботі з предмету
|
Фрагменти навчальних занять/по 20 хв
|
Учителі Миколаївської ЗОШ І-ІІІ ст.
|
4.
|
Творчий портрет вчителів
|
Презентація досвіду/
20 хв
|
Москаленко Т.Д.
Методист РМК,
|
5.
|
Розбір завдань ІІ етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад, підготовка учнів до участі у ІІІ етапі олімпіад.
|
Практичне заняття/45 хв
|
Керівник РМО
|
6.
|
Організація участі дітей у Всеукраїнських інтерактивних конкурсах.
|
Обмін досвідом
|
Члени РМО
|
7.
|
Огляд новинок методичної, психолого-педагогічної та науково-популярної літератури.
|
Інформація/
10 хв
|
Керівник РМО
|
ІІІ ЗАСІДАННЯ
Місце проведення: Голубівська ЗОШ І-ІІІ ст.
Дата: ІІ семестр, березень,2015 року
Розум – це не лише знання,
але й уміння застосовувати їх у справах
Аристотель
Тема: Інформаційно-комунікативні технології як засіб активізації пізнавальної діяльності учнів та підвищення педагогічної майстерності вчителя
Мета: поглибити знання вчителів про змістовно-організаційну модель інформаційно-комунікативної технології на уроках української мови і літератури; озброєння вчителів української мови і літератури інструментарієм, який допоможе в підготовці до проведення уроків з підтримкою ІКТ;
Завдання:вироблення рекомендацій щодо проведення уроків із застосуванням інформаційно-комунікативних технологій;
- активізувати творчий потенціал кожного вчителя;
- надати допомогу вчителям у застосування ІКТ на уроках мови і літератури;
- впроваджувати в практику учителів – філологів систему сучасних ІКТ та їхніх форм на уроках та в позаурочний час.
№ з\п
|
Тематика засідань
|
Методи проведення/час
|
Відповідаль-ний за проведення
|
1.
|
Властивості інформаційно-комунікативних технологій та форми їх реалізації
|
Круглий стіл/
45хв
|
Члени творчої групи
|
2.
|
Огляд методів та форм реалізації електронних проектів, використання інтернет-ресурсів (ел. журнал, курс школа, школа для обдарованих (МАН), школа для дітей з особливими фізичними потребами (дистанційне навчання), ел. освітні округи, ел. атестація пед. працівників) та участі в них вчителів РМО.
|
Презентації/25 хв
|
Москаленко Т.Д.
методист РМК, Стіжко Н.В.
керівник РМО
|
3.
|
Переваги та можливості дистанційного навчання української мови і літератури.
Освітній блог як засіб інтерактивної взаємодії учителя та учня у процесі навчання
|
Інформація/10 хв
|
Хільман Н.О. Черкаська ЗОШ І-ІІІ ст.
|
4.
|
Вироблення рекомендацій семінарського заняття
|
Складання пам’ятки/30 хв
|
Учасники семінару
|
IV. ЗАСІДАННЯ
Місце проведення:
Дата: ІІ семестр, квітень,2015 року
Тема: Використання проблемно-пошукового навчання як засобу формування мовної та мовленнєвої компетентності школярів, і також підготовки їх до ДПА і ЗНО
Мета: визначити рівень готовності учителів-словесників до реалізації методів проблемно-пошукового навчання; розглянути ситуації, в основі яких лежить створення учителем самостійної пошукової діяльності учнів.
Завдання:
- створити структурну модель проблемно-пошукового навчання;
- скласти банк даних учительських ініціатив щодо запровадження даної технології.
№ з\п
|
Тематика засідань
|
Методи проведення/час
|
Відповідаль-ний за проведення
|
1.
|
Запровадження теоретико-методологічних основ проблемно-пошукового навчання на уроках української мови і літератури
|
Інформаційний вісник
/25 хв
|
Москаленко Т.Д.
методист РМК
|
2.
|
Діагностування учасників семінару щодо готовності запроваджувати проблемно-пошуковий методи в НВП
|
Анкетування /30 хв.
|
Стіжко Н.В., керівник РМО
|
3.
|
Ситуативні вправи з використанням проблемно-пошукового навчання на різних етапах уроку
|
Міні-тренінг /30 хв.
|
Захарчич Л.Р., учитель Губиниської ЗОШ № 1
|
4.
|
Створення моделі уроку з використання методів проблемно-пошукового навчання; створення банку даних учительських ініціатив
|
Робота в групах /20 хв.
|
Учасники семінару
|
5.
|
Про проведення ДПА та ЗНО з української мови і літератури в 9, 11 класах у 2015-2016 навчальному році.
|
Інформація/10 хв
|
Москаленко Т.Д.
Методист РМК,
|
6.
|
Виконання навчальних програм з української мови і літератури за навчальний рік.
|
Обмін досвідом роботи/
30 хв
|
Учителі РМО
|
IV. ВИВЧЕННЯ СТАНУ НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОЇ ТА ПОЗАКЛАСНОЇ РОБОТИ З ПРЕДМЕТА, РІВНЯ ЗНАНЬ, УМІНЬ ТА НАВИЧОК УЧНІВ
№
|
ЗНЗ
|
Термін
|
1
|
Діагностична контрольна робота з української мови в 5 класі
|
Вересень 2015
|
2
|
Перевірка календарного планування з української мови і літератури для 7 класу
|
Вересень
|
3
|
Аналіз навчальних досягнень учнів 11 класу з метою превірки готовності учнів до ЗНО
|
Березень-квітень
|
3
|
Зріз знань з української мови в 9 класі з метою перевірки готовності учнів до складання ДПА
|
Квітень
|
VІІ. ПОЗАШКІЛЬНА ТА ПОЗАКЛАСНА РОБОТА
№
|
Форма роботи
|
Термін
|
Відповід.
|
1
|
Творчі конкурси з мови та літератури
|
Протягом року
|
Голови ШМО
|
2
|
ІІ етап Всеукраїнської олімпіади з української мови та літератури
|
листопад
|
Голови ШМО
|
3
|
ІІ етап Міжнародного мовно-літературного конкурсу ім. Т.Г.Шевченка
|
листопад
|
Голови ШМО
|
4
|
ІІ етап Всеукраїнського конкурсу знавців української мови ім. П.Яцика
|
листопад
|
Голови ШМО
|
5
|
Всеукраїнський конкурс учнівської творчості
|
грудень
|
Голови ШМО
|
Робота методоб’єднання вчителів української мови і літератури між засіданнями
Зміст
|
Термін
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1.
|
Індивідуальні та групові консультації з актуальних питань викладання української мови і літератури та роботи над проблемним питанням.
|
протягом року
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2.
|
Відвідування уроків вчителів, які атестуються.
|
протягом року
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3.
|
Тренінги з ІКТ для вчителів шкіл району
|
протягом року
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
4.
|
Тренінги за програмою «Intel® Навчання для майбутнього» (10 версія)
|
протягом року
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
5.
|
Підготовка до ІІ етапу олімпіад з української мови і літератури
|
жовтень-листопад
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
6.
|
Проведення І та ІІ етапу олімпіад з української мови і літератури
|
жовтень-грудень
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
7.
|
Підготовка до державної підсумкової атестації.
|
травень
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
8.
|
Взяти участь у Міжнародному конкурсі знавців української мови ім П. Яцика
|
9-10 листопада 2015 р.
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
9.
|
Провести тиждень української мови і літератури в школах району
|
згідно планів роботи шкіл
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
10.
|
Провести семінар на базі Миколаївської ЗОШ І-ІІІ ст та Голубівської ЗОШ І-ІІІ ст.
|
Ісеместр, листопад
2015 року та ІІ семестр, березень 2016 року
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
11.
|
Наповнення шкільних веб-сайтів
|
протягом року
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
12.
|
Участь у районних, обласних конкурсах.
|
Протягом навч. року
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
13.
|
Поповнення картотек дидактичного матеріалу по класах, де працюють вчителі української мови і літератури
|
Протягом року
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
14.
|
Створення тематичної та дидактичної картотеки конспектів окремих уроків.
|
Протягом року
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
15.
|
Створення та поповнення скарбнички «Тиждень » (матеріали для проведення тижня української мови і літератури в школі ).
|
Протягом року
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
16.
|
Поповнення бібліотеки електронних матеріалів для роботи вчителя української мови і літератури (документація, конспекти уроків, презентації до уроків тощо).
|
Протягом року
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
17.
|
Поповнення папки «Нормативно-правові документи, які регламентують роботу вчителя та навчально-методичне забезпечення викладання української мови і літератури »
|
Протягом року
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
18.
|
Складання плану проведення позаурочних заходів.
|
Вересень
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
19.
|
Оформлення паспортів кабінетів відповідно до сучасних вимог викладання української мови і літератури.
|
Серпень-вересень
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
20.
|
Поповнення портфоліо вчителя української мови і літератури.
План заходів у Гвардійській загальноосвітній школі Ι-ΙΙΙ ступенів
до 145-ї річниці з дня народження Лесі Українки
Керівник ШМО Стіжко Н.В.
|
Вересень-травень
|

Комментариев нет:
Отправить комментарий